Followers

Thursday 23 February 2012

Petua Senang Dapat Jodoh


Entri nih Special request ddari member aku....bleh jer minah nih suh aku wat entri petua senang nak dapat jodoh....hahaha.....tapi sebab aku tak nak kecewakan kwn aku sorang nih so aku pun search la mana2 petua cari jodoh yg sesuai tuk aku kongsikan ngan kwn aku nih dan juga tuk korang smer....tapi per2 pun kita kena sentiasa berdoa dengan Allah s.w.t untuk permudahkan jodoh untuk kita ni kerana jodoh & pertemuan ditangan Allah.....sambil tuh kena la ada usaha untuk cari jugak....kalu dok tunggu jer mmg payah la yg nak datang bergolek depan mata tuh kan....... 


Nah spesel tuk ko Rohan..... 




1. Membentuk perwatakan diri yang menarik samada luaran atau dalaman. Ini termasuk m'bentuk peribadi menarik, menjaga penampilan wajah & badan, m'yayangi orang lain dan jgn mementingkan diri sendiri, b'gaul serta b'komunikasi dengan semua orang dengan baik dan mesra. Usah jual mahal dengan orang lain dengan m'yombong diri.


2. Memulakan usaha untuk b'kenalan dengan orang lain secara langsung atau menerusi teman rapat dan taulan. Contohnya m'yapa dengan baik, menelefon dan sebagainya. Ia tidak salah malah pernah dilakukan Khadijah, isteri pertama Nabi s.a.w. Jangan takut digelar 'seperti perigi cari timba' dalam pekara yang baik ini. Kita mungkin boleh b'komunikasi secara fikiran dengan m'hantar hasrat murni & kasih sayang kepada bakal kenalan.


3. Menjaga hubungan dengan kenalan atau pasangan dengan baik dan penuh hormat. Kebanyakkan lelaki suka kepada pasangan yang sederhana & tidak meterialistik (mementingkan harta), berterima kasih dengan p'berian serta sentiasa redha dengan segala yang ada.


4. Sentiasa belajar untuk m'baiki diri, perangai & p'watakan diri. Ini termasuk kemahiran b'komunikasi m'perlihatkan sifat wanita yang sebenar dan jangan mudah menempelak kelemahan lelaki.



Sumber : http://www.cicinta.com/2008/07/petua-mendapatkan-jodoh.html

No comments:

Post a Comment