Followers

Wednesday 7 December 2011

Jom Kunjung ke Istana Berhantu Uncle Kellie



Korang smer pernah dgr x pasal Kellie's Castle nih??.... aku bru jer pg bln lps....lmbt tul la aku nih tmpt menarik camni bleh t'lps pandang....aisehhh...huhuhuhu.....aku kalu tmpt2 b'hantu nih mmg exited cuma berani ngan x jer nak g tmpt tuh....tp biler dah smpai mesti la nak g nyer kan, even korang dah tau pasal pak cik kellie nih nyer istana tp aku nak share gak....hahaha


Ok first2 aku sampai situ aku t'cengang2 nih masok nak kna bayor ker?? ker bleh masok free??.....skali tgk ader kaunter p'tanyaan ker kaunter bayaran nih??...hahaahaha.....giler jakun tul aku......aku pi g kat kaunter tuh nak tanya "nih masok nak kena bayor ker?" bleh plak yg jaga kaunter tuh sengih2 mcm mintak nak kena penampor jer.....terpaksalah tercari-cari mana la dia tulis harga nih nak tau kna bayor baper hengget nak masuk....puas belek2 kat kaunter tuh..dah nampak per nyer kena bayor 4 hengget kalu nak masuk...pastu aku t'baca gak kalo nak shoot for wedding photography kena bayor 50 hengget.....kalo saper2 nak kawen tuh aku rasa kat castle pak cik kellie nih mmg cun tp make sure pak cik kellie ngan ahli keluarga dia turut serta la.....hahhaha


korang tgk exited kawan aku sorang nih dpt b'gambor kat castle pak cik kellie nih....yg x tahan bleh plak blk dia x leh tdo lps blk dri situ katernyer terbayang2 dia wajah pak cik kellie yg kacak tuh....adesshhhh jad...jad... kuat tul tahap imaginasi minah nih....hahaha


kat situ ader pokok yg rupe dia cam beruang....haaa...korng tgk pokok tuh ader gaya x? (siler maafkan model2 yg tongah bergambor dopan pokok nih aku tau ia m'ganggu p'lihatan korang) pokok nih kalo korang tgk betul dah mcm gaya beruang tongah peluk pokok...haaa comel gituh...atas tuh dah macam muncung dia...mula2 aku x perasaan pun...aku pelik awat dia ckp pokok beruang nih?? mana la sama pokok ngan beruang....hahaha....kawan2 aku gak yg cakap acer ko tengok pokok tuh betul....biler di perati betul2 memang ada la gaya beruang tuh.....


nih bahagian tengah2 istana pak cik kellie nih. floor bawah tuh ader bilik2 tingkat atas tuh pun ader bilik2...eh explanation kejadah yang ko bagi nih!!....maaf la korang memory aku short sangat...haha aku yg betul nyer x hengat bilik2 aper la ader kat situ hahaha....yang aku ingat kat situ ader citer dia cakap koridor bawah tuh tempat pak cik kellie nih slalu ronda2....nasib tongah ari time tuh...haa kat tinkat atas tuh aku tringat ader satu bilik anak pompuan pak cik kellie nih, dalam bilik tuh ditampal nyer note katernyer anak pompuan pak cik kellie nih suker dok berdiri kat pintu nih (pintu kat tempat note ditampal) ....... chisss seram jap aku kat situ....hahahaha


tuh pintu dimana tangga rahsia bilik pak cik kellie nih...... omputeh nih sker wat bilik rahsia la, tangga rahsia la...umah aku nnt nak wat camnih gak...... model2 ayu berbaju kurung al-maklum la lepas pegi umah orang kawen bleh plak pegi terjah umah pak cik kellie nih dah la tengah panas dengan tudung yang berbelit-belit tahap terbelit memang berasap la aku rasa



Hebat sungguh juru gambar nih m'gambil gambar....hebat gambar2nyer..ciss prasan sungguh..tp rasa2 bleh jadi photographer yang hebat x?...haha


Gambar yang kat atas tuh kat atas bumbung istana pak cik kellie nih kalo istana nih siap katernyer tmpat tuh mungkin gelanggang tenis istana tuh....gambar yang last tuh gambar kat at depan istana pak cik kellie nih. Kalau istana nih siap aku gerenti mesti cantik sbb sebahagian bangunan yang dah siap nih pun dah nampak cantik.......ok aku rasa nih jer kot aku nak share ngan korang pasal istana pak cik kellie nih....maklum la x byk yang aku ingat & gambar yang diambil pun x banyak....so pada saper2 yang x sampai lagi kat istana pak cik kellie nih bleh la melawat pak cik kellie sekeluarga kat perak nih.....

Trimas kepada korang yang baca entri aku nih....>.< 

No comments:

Post a Comment